Menu Zamknij

Case study: Farmer czy Hunter – kto generuje wyższe wyniki sprzedażowe?

Aktywne i szybkie pozyskiwanie nowych klientów czy budowanie długofalowych relacji handlowych? Które podejście sprzedażowe sprawdziło się lepiej w firmie z branży komunikacji wizualnej? 

Dowiedz się z jakimi wyzwaniami w zakresie zarządzania sprzedażą mierzył się nasz Klient – dystrybutor papieru i opakowań, ekspert w dziedzinie cyfrowego druku wielkoformatowego. Jakie rozwiązania pozwoliły zaplanować działania rozwojowe dopasowane do potrzeb zespołu handlowego? Czy podjęte kroki przełożyły się na wzrost sprzedaży? 

Zapraszamy do zapoznania się z case study.

Pobierz pełne case study i dowiedz się:

  • które podejście – farmerskie czy hunterskie – przekładało się na lepsze wyniki sprzedażowe w firmie z branży komunikacji wizualnej?
  • które kompetencje handlowców okazały się kluczowe w osiągnięcia sukcesu w sprzedaży?
  • co sprawiało handlowcom największe trudności i jakie rekomendacje otrzymali?

WYZWANIA, PRZED JAKIMI STAŁA FIRMA

  • duże zróżnicowanie poziomu sprzedaży firmy w różnych regionach kraju
  • wyniki uzyskiwane przez handlowców mobilnych oraz stacjonarnych wykazywały spore dysproporcje
  • potrzeba identyfikacji aspektów wpływających na taką sytuację i podjęcie działań w celu ich eliminacji

ROZWIĄZANIA, KTÓRE ZAPROPONOWALIŚMY

  • przeprowadziliśmy audyt skierowany na obowiązujące standardy sprzedaży, przebieg procesu sprzedaży oraz poziom kompetencji sprzedażowych obu grup handlowców
  • dokonaliśmy przeglądu rynków, na których działają handlowcy, aby wyselekcjonować ewentualne czynniki zewnętrzne, determinujące poziom sprzedaży
  • zarekomendowaliśmy zastosowanie kwestionariusza Sales Agility & Orientation (SAO) w celu przeglądu kompetencji sprzedażowych handlowców i ich wpływu na poziom sprzedaży

REZULTATY, KTÓRE WSPÓLNIE UZYSKALIŚMY

  • w wyniku analizy wyodrębniliśmy czynniki, które wprost przekładały się na sprzedaż
  • rozpoznawaliśmy mocne i słabe strony grupy i poszczególnych osób, co pozwoliło na przygotowanie indywidualnych planów rozwojowych w zakresie kompetencji sprzedażowych
  • na bazie uzyskanych wyników Klient wdrożył reorganizację zespołów sprzedażowych oraz przeprowadził szkolenia szyte na miarę