NAGRANIE WEBINARU

JAK SKUTECZNIE
WDROŻYĆ MENTORING
W ORGANIZACJI?

Dowiedz się jak krok po kroku zaprojektować i uruchomić program mentoringowy, który będzie wartością dla jego Uczestników oraz całej firmy.

Zarejestruj się, aby zobaczyć nagranie!

Aby zobaczyć nagranie, wpisz poniżej niezbędne informacje

rejestracja jest darmowa

„Jeśli chcesz gdzieś dojść,
najlepiej znajdź kogoś, kto już tam doszedł”

Robert Kiyosaki

Mentoring, uważany za jedną z najlepszych metod rozwojowych, to proces, w którym doświadczona
osoba (mentor), udziela swojego wsparcia, pomocy i rad osobie mniej doświadczonej (mentee)
w celu rozwoju jej umiejętności zawodowych lub osobistych.

Mentorzy dzielą się swoimi doświadczeniami, wiedzą i perspektywami, aby pomóc mentee
w osiąganiu swoich celów zawodowych i osobistych.

Czy wiesz, że:

  • Mentoring jest powszechnie stosowany na Zachodzie, a z programów opartych o jego założenia, korzysta większość globalnych korporacji z listy Fortune 500, w szczególności tych, których biznes opiera się na wiedzy.

  • Według raportu ManpowerGroup z 2020 r. 93% milenialsów wierzy, że „ciągły rozwój umiejętności” jest niezbędny dla ich przyszłego rozwoju zawodowego. Z kolei badanie Deloitte wykazało, że 81% millenialsów mając swojego mentora, pracuje w tej samej firmie co najmniej 5 lat.

  • 77% mentorów deklaruje wysoki poziom satysfakcji z możliwości wspierania i nauczania innych oraz budowania z nimi relacji partnerskich

Od czego zacząć projektowanie programu mentoringowego?
O co zadbać, aby był naprawdę skuteczny?
Na co zwrócić szczególną uwagę i jak uniknąć błędów?

Na te i inne pytania odpowiadamy w trakcie webinarium,
które prowadzi nasza ekspertka Aneta Szyłańska.

Czego dowiesz się w trakcie webinaru?

Jakich kompetencji i narzędzi
potrzebuje skuteczny Mentor
Jakie są fazy wdrażania
programu mentoringowego w firmie
Jak zdefiniować kryteria
przystąpienia do programu

dla Mentee i Mentorów
Jak pozyskać Mentorów z wewnątrz
organizacji i z jakimi przeszkodami
możemy się zetknąć na tym etapie
O co zadbać
w procesie komunikacji
Przykłady przebiegu
programów mentoringowych
Odtwórz wideo

Obejrzyj zapowiedź

Szczegółowy program webinaru

  • korzyści dla Pracowników (Mentee i Mentorów)
  • korzyści dla Organizacji
  • Bazowe zasady mentoringu wg EMCC
  • W jakich rolach może występować Mentor?
  • Z jakich narzędzi może korzystać Mentor?
  • Jakich kompetencji potrzebuje skuteczny Mentor wg EMCC?
  • Czy Mentor może być jednocześnie Mentee?

*EMCC jest międzynarodową organizacją non-profit,  skupiającą ekspertów-praktyków mentoringu, coachingu i superwizji, przedstawicieli świata naukowego oraz specjalistów HR

A) Faza Przygotowawcza

  • Określenie założeń programu
  • Kryteria wyboru Mentee (kogo chcemy rozwijać?) i Mentorów (kto to może robić?)
  • Jak pozyskać Mentorów?
  • Metody określania kryteriów i ustalania założeń programowych
  • Opcjonalne metody wyboru Mentorów (Development Centre)
  • Plan procesu komunikacji w firmie podczas całego programu

B) Faza Wdrożeniowa

  • Rozpoczęcie procesu i komunikacja jego założeń (inauguracja)
  • Uruchomienie naboru do programu
  • Informacja o wynikach naboru (lista Mentorów i Mentee)
  • Szkolenie dla Mentorów – „Akademia Mentora” (elementy programowe szkolenia)
  • Spotkania wdrażające – „kick-off” dla Mentee
  • Zaplanowanie działań superwizyjnych dla Mentorów

C) Faza Procesowa

  • Realizacja

D) Faza Podsumowująca

  • Podsumowanie procesu
  • Komunikacja w firmie
  • Działania PR’owe jako baza do kolejnych procesów

Webinar prowadzi

ANETA SZYŁAŃSKA

Senior Konsultantka, Mentorka, Trenerka, Coach

Aneta posiada 16-letnie doświadczenie w branży doradztwa personalnego. Jest twórczynią metodologii i manager projektów AC/DC. Posiada doświadczenie w pracy zarówno w środowisku korporacyjnym, jak i w branży consultingowej. Superwizor w procesach coachingowych i mentoringowych. Buduje profile kompetencji. Prowadzi warsztaty z zakresu tworzenia  kodu wartości w firmie.

Przeprowadziła ponad 1000 godzin szkoleniowych, w tym szkolenia dla Mentorów i Mentee. Jest absolwentką Norman Benett Academy na kierunkach Coach Praktyk Biznesu (2012), Team Coach (2014), Profesjonalny Mentor (2018).

Organizator wydarzenia

O ORGANIZATORZE

RESOLUTIO specjalizuje się w projektach doradczych w obszarze diagnozy i rozwoju kompetencji, audytu, projektowania procesów i narzędzi HR.
Wspiera Zespoły HR poprzez elastyczne formuły konsultacji, warsztaty oraz dostęp do różnorodnych narzędzi i bogatej biblioteki zadań symulacyjnych.

Każdego roku wzmacnia w rozwoju setki osób zajmujących najróżniejsze stanowiska, na różnych etapach ścieżki zawodowej.
Każdy projekt realizowany przez RESOLUTIO rozpoczyna się od dokładnej analizy potrzeb i celów Klienta, a relacje biznesowe oparte są na partnerstwie, zaufaniu oraz na wierze w długoterminową współpracę. W trakcie 19 lat działalności firma zrealizowała blisko 1400 projektów dla ponad 231 Klientów.
Dowiedz się więcej

Obejrzyj nagranie - zarejestruj się teraz!

© RESOLUTIO 2023