Standardy wspierające
Standardy wspierające strategiczne cele organizacji
Standardy powinny wynikać z przyjętej strategii firmy oraz bazować na sprawdzonych działaniach, dzięki którym handlowcy odnoszą sukces. Warto, żeby dotyczyły obszarów, które mają największy wpływ na sprzedaż oraz tworzenie pozytywnych doświadczeń Klientów, np. prezentowanie firmy i jej usług / produktów, badanie potrzeb Klienta, czy sposób odpowiedzi na zastrzeżenia.
Po co wdrażać
Po co wdrażać standardy sprzedaży?
Wdrożenie standardów sprzedaży pozwala na przebieg procesów sprzedażowych zgodnie z podejściem firmy oraz oczekiwanymi i spójnymi postawami, prezentowanymi przez handlowców. Przyjęty model sprzedaży kształtuje pożądane nawyki i postawy w określonych sytuacjach (np. przygotowanie do spotkania, realizacja poszczególnych etapów rozmowy z Klientem czy postępowanie w sytuacjach trudnych), zgodnie z założeniami organizacji.
Kiedy warto wdrożyć
Kiedy warto wdrożyć
standardy sprzedaży?
Jeśli chcesz:
- Jasno wyznaczyć kierunki oraz sposoby działań, dzięki którym łatwiej będzie realizować postawione przed firmą i pracownikami cele sprzedażowe
- Utrzymać zaangażowanie i efektywność handlowców na najwyższym poziomie
- Modelować i ujednolicać najlepsze praktyki, dzielić się wiedzą oraz budować silną i spójną markę firmy
- Zdobyć przewagę konkurencyjną i budować najlepsze doświadczenia Klientów
- Uprościć proces i obniżyć koszty wdrażania nowych handlowców
- Zwiększyć łatwość monitorowania procesów sprzedażowych oraz odchylenia od standardu i przyjętych celów
- Ułatwić stawianie celów rozwojowych handlowcom w oparciu o spójne standardy i oczekiwania
Pomożemy Ci osiągnąć takie efekty
Jak to zrobimy poprzez wdrożenie
Jak to zrobimy poprzez wdrożenie
standardów sprzedaży?
Wykonamy przegląd
obecnych rozwiązań
Przeprowadzimy analizę materiałów/dokumentów dostępnych w organizacji: przeanalizujmy specyfikę działania firmy, role i opisy stanowisk handlowych, dotychczasowe standardy, dostępne wyniki badań (np. Tajemniczego Klienta), politykę wynagradzania i premiowania, przyjętą strategię i wartości
Przeprowadzimy analizę
potrzeb i oczekiwań
Pomożemy zaangażować Ci w proces kluczowe osoby w firmie – Zarząd i Kadrę Menedżerską, zrealizujemy spotkania, warsztaty, wywiady z wybranymi osobami w celu doprecyzowania rozumienia celów projektu, założeń i oczekiwanych efektów
Powołamy
Zespół Projektowy
Ustalimy role, rozdzielimy odpowiedzialności i przygotujemy harmonogram działań; uchwycimy stan obecny oraz zdefiniujemy założenia odnośnie stanu docelowego; określimy kluczowe potrzeby każdej z grup w obszarze standaryzacji
Przygotujemy
plan komunikacji
Doradzimy w jaki sposób przeprowadzić komunikację całego procesu, przygotujemy narzędzia i materiały informacyjne
Skonstruujemy
Księgę Standardów
Opracujemy wytyczne i założenia dla Standardów sprzedaży; opracujemy profil kompetencji idealnego handlowca wraz z definicjami i wskaźnikami zachowań oraz przeprowadzimy kalibrację opisów wymagań
Pomożemy
we wdrożeniu
Zaprojektujemy i przeprowadzimy warsztaty, których celem będzie poznanie nowych Standardów sprzedaży, ich rozumienia, umiejętności prowadzenia rozmowy handlowej z Klientami według przyjętego schematu, umiejętności pracy z handlowcem w zakresie obserwacji i analizy prowadzenia rozmów handlowych oraz przekazywania konkretnych informacji zwrotnych
Zaciekawił Cię temat wdrożenia standardów sprzedaży?
Jeśli chcesz otrzymać więcej informacji dotyczących tego procesu, zapisz się do naszego newslettera.
Znajdziemy dla Ciebie
Znajdziemy dla Ciebie najlepsze rozwiązanie (łac. RESOLUTIO)
- Potrzebujesz porozmawiać z konsultantem na dowolny temat związany
z oceną i rozwojem pracowników, zespołów lub firmy? - Chcesz upewnić się, czy Twoje pomysły zmierzają w dobrym kierunku?
Proponujemy coś więcej niż tylko usługi i narzędzia.
Skorzystaj z naszej ekspertyzy i umów się na bezpłatną konsultację.
Chcesz wdrożyć nowe standardy sprzedaży, ale:
- Boisz się, że handlowcy w Twojej organizacji nie zidentyfikują się z nowym rozwiązaniem, a standardy nie będą w pełni odzwierciedlać specyfiki Waszej firmy i podejścia do sprzedaży?
- Nie wiesz, jaki model sprzedaży najlepiej sprawdzi się w Twojej firmie
- Obawiasz się, że proces gromadzenia informacji i standaryzacji sprzedaży będzie trwał bardzo długo, a brak szybkiego efektu spowoduje, że zaangażowanie w projekt będzie spadać?
Zaopiekujemy te obawy!
Zaopiekujemy te obawy!
Pracujemy z dużym zespołem doświadczonych ekspertów
Mamy wieloletnie doświadczenie w budowaniu standardów sprzedaży. Znamy mocne strony i wyzwania wiążące się z przeprowadzeniem tego typu projektów.
Nie oferujemy gotowych rozwiązań
Angażujemy do wypracowywania finalnych rozwiązań zespół po stronie Klienta, adekwatnie do potrzeb projektu i możliwości pracowników, dbając o efektywne wykorzystanie ich czasu dla realizacji projektu.
Uwzględniamy specyfikę organizacji
Budujemy standardy dostosowane do specyficznych potrzeb firmy, etapu jej rozwoju oraz optymalnego podejścia do sprzedaży w danej organizacji.
Pracujemy na sprawdzonych narzędziach
Zarekomendujemy Ci sprawdzone metody gromadzenia i porządkowania informacji, na ich podstawie zaproponujemy rozwiązania, które będą miały realny wpływ na wyniki biznesowe.