
Czy naprawdę wiesz, dlaczego Twój zespół nie realizuje planu?
Brak wyników sprzedażowych to sygnał ostrzegawczy – ale jego źródła nie zawsze są tam, gdzie się ich szuka.
Brak wyników sprzedażowych to sygnał ostrzegawczy – ale jego źródła nie zawsze są tam, gdzie się ich szuka.
Dowiedz się, jak zaprojektować rozwiązanie, które wspiera trwałą skuteczność i rozwój zespołu. W wielu firmach – zwłaszcza w sektorze MŚP – system premiowy powstaje ad hoc, jako szybkie rozwiązanie motywacyjne. Najczęściej przyjmuje zasadę „sprzedajesz – zarabiasz”. Na pierwszy rzut oka działa – wyniki są, handlowcy się starają. Ale tylko do czasu. Z czasem taki system może przynosić skutki odwrotne do zamierzonych: frustrację, zachowania nakierowane wyłącznie na cel, spadek jakości pracy i zerwanie ciągłości działań sprzedażowych.
Dla wielu organizacji zakończenie wdrożenia nowego handlowca oznacza osiągnięcie pełnej gotowości do pracy. Jednak to dopiero początek – realna skuteczność sprzedażowa buduje się w kolejnych miesiącach, a nie w pierwszych tygodniach.
W wielu organizacjach zarządzanie zespołem handlowym kończy się na etapie rekrutacji i wdrożenia nowych pracowników. Tymczasem to właśnie późniejszy etap – codzienna praca operacyjna – decyduje o sukcesie lub porażce działu sprzedaży.
W wielu firmach zatrudnienie handlowca traktowane jest jako moment zamknięcia procesu rekrutacyjnego. Nowy pracownik otrzymuje dostęp do CRM, zestaw ogólnych materiałów, kilka wskazówek od przełożonego i rozpoczyna pracę.
Dlaczego intuicja nie wystarcza w rekrutacji handlowców? Jeśli chcesz skutecznie rekrutować handlowców B2B, musisz oprzeć się na danych i procesie – nie tylko przeczuciach. Dla zarządzających to decyzja strategiczna – bo każda pomyłka rekrutacyjna kosztuje: utracone leady, obniżoną sprzedaż, frustrację zespołu i kolejne tygodnie lub miesiące rekrutacji od nowa.
Zapraszamy na bezpłatne, kameralne spotkanie Mastermind dla maksymalnie 9 osób z sektora MŚP – właścicieli firm, zarządzających i menedżerów sprzedaży.
W dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym kluczową rolę odgrywa rozwój kompetencji pracowników. Badania pokazują, że menedżerowie rozwijający swoje umiejętności przywódcze zwiększają zaangażowanie zespołu o 25% (Gallup, 2023), a zespoły sprzedażowe, które są odpowiednio motywowane, mogą poprawić swoją produktywność nawet o 30% (Forbes, 2023).
Chcesz poznać mocne strony i obszary do rozwoju Pracowników w Twojej firmie? Zależy Ci na zaplanowaniu rozwoju adekwatnie do potrzeb? Poznaj alternatywną propozycję dla metod takich jak Development Center i ocena 360 stopni!
45% firm wskazuje rozwój i szkolenia jako obszar, w którym widzą największą potrzebę analityki i raportowania. Jednak stosunek 96,6% firm, które deklarują chęć tworzenia przestrzeni do rozwoju, do zaledwie 25% organizacji mierzących efektywność szkoleń jest alarmujący. Po co płacić za działania rozwojowe nie mierząc ich efektywności?
Masz pytanie? Wypełnij krótki formularz lub wyślij
wiadomość na adres resolutio@resolutio.pl
Bądź na bieżąco z wartościowymi informacjami i inspiracjami z zakresu HR.